A
Anonymous
Guest
Beste mede-autoliefhebber,
bedankt voor uw reactie.
Mag ik aannemen dat je met D8 de eerste twee cijfers van het motorgietnummer
bedoelt?
Het zou dan dus gaan om een 200CID 6 cilinder lijnmotor met een 12,25"hart
op hart maat van de bouten naar de bak.
Deze motor is originaal toegepasty van 80 tot 83, niet in 78.
Reken voor een goed gereviseerd shortblock (=motorblok met krukas, zuigers
en nokkenas) op een prijskaartje rond de 1050 euro ex BTW op basis van
inruil van het oude blok.
Deze motor is niet op voorraad, maar kan ik wel leveren. Levertijd in
overleg.
and now in english: i did thought i have a 78 engine with a D8 code on it , he told me i got a 80/83 engine [ strange ? i did put on the bell from my orginal 66 engine ? it fit ! ]
/ pistons and cam and krukas , only in the new block , wil cost 1050 with core from the old block and ofcourse tax on the 1050 is 20 %
this al is a price without a head !!! i did want to buy a 250 2V aussie head
now i realy considdering to get a 250 crossflow from addo. my engine rebuild include all the new parts and 2V head ore getting a 250 crossflow rebuild from addo , not too much differend in money ! i must give this a thought !realy would drive a crossflow , would be the first 1 in holland !!!!
bedankt voor uw reactie.
Mag ik aannemen dat je met D8 de eerste twee cijfers van het motorgietnummer
bedoelt?
Het zou dan dus gaan om een 200CID 6 cilinder lijnmotor met een 12,25"hart
op hart maat van de bouten naar de bak.
Deze motor is originaal toegepasty van 80 tot 83, niet in 78.
Reken voor een goed gereviseerd shortblock (=motorblok met krukas, zuigers
en nokkenas) op een prijskaartje rond de 1050 euro ex BTW op basis van
inruil van het oude blok.
Deze motor is niet op voorraad, maar kan ik wel leveren. Levertijd in
overleg.
and now in english: i did thought i have a 78 engine with a D8 code on it , he told me i got a 80/83 engine [ strange ? i did put on the bell from my orginal 66 engine ? it fit ! ]
/ pistons and cam and krukas , only in the new block , wil cost 1050 with core from the old block and ofcourse tax on the 1050 is 20 %
this al is a price without a head !!! i did want to buy a 250 2V aussie head
now i realy considdering to get a 250 crossflow from addo. my engine rebuild include all the new parts and 2V head ore getting a 250 crossflow rebuild from addo , not too much differend in money ! i must give this a thought !realy would drive a crossflow , would be the first 1 in holland !!!!